söndag 23 april 2017

Ål - Hemsedal


I torsdags kväll/natt tog jag tåg och buss hem till Karlstad från Kvittfjell eftersom Gustav skulle vara kvar med sin familj några dagar till.

I fredags morse hämta Linus upp mig för vidare färd mot Gol, så just nu är jag och Linus på en roadtrip i Norge. 

Vi kom fram ganska sent på fredag, eftersom vi mellanlandade på Charlottenbergs köpcenter. där kan man döda lite tid...

Morsan hade bokat in oss på Gol camping. 4-stjärnig camping, tjena!

Jag har aldrig bott så här primitivt sedan vi hade husvagn i Grebbestad. 

Absolut inte ofräscht eller så, bara väldigt enkelt. Ingen toa, dusch, ja inte ens rinnande vatten! Vi hade ett kylskåp och en kokplatta, så vi la ner det där med matlagning. Vi åkte och köpte papperstallrikar och muggar för att göra det lite enklare.

Middagen första kvällen blev kalla pannkakor.

Kylskåpet höll inte för trycket
Igår blev det nåt hak i Gol

GS-tävlingarna i Ål låg ganska tidigt på morgonen så det var att gå upp 05.15 båda dagarna. Igår blev det DNF i andra åket, tufft underlag...
Idag kom jag ner och är nöjd med de förutsättningar som var. Tävlingen idag var klar vid 11.00, så då drog vi vidare till Hemsedal. Där fick vi checka in direkt och nu bor vi helt ok. Morsan lyckades bättre nu, hehe. Fanitullen heter det och det är ett lägenhetshotell. Vi åt direkt efter vi checkat in och sedan har vi mest chillat.

Vi tog en liten utflykt, hade hört talas om någon sevärdighet, nån meteorit som slagit ner...







Kul med 28000 besök på bloggen, Tack!

Nu väntar 2 dagar med SG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...