onsdag 26 oktober 2016

Dags att söka igen!

Ja nu får jag såna där flashbacks när jag tänker på vilken spännande tid det var efter man hade lämnat in ansökan till gymnasiet. Man får vara beredd på att man blir lite påpassad och kollad på lite extra resten av säsongen. Jag själv var osäker på om jag skulle komma in, kände typ 2 veckor innan att det började gå rykten och att nån sa att "ställ dig i bostadskö", men jag vågade inte tro på dem...

Jag kommer även ihåg i våras när vi skulle i väg på Ski Funtastic och det började surras i korridorerena på skolan. PH höll på att ringa upp de som hade blivit antagna. Det är klart att vi blev nyfikta och tryckte oss närmare för att höra...Sen började spekulationerna! Hur många tog de in? Hörde vi rätt?

Det spred sig ju ganska snabbt över sociala medier vilka som hade kommit in, och då blev det såklart tufft för de som inte hade fått samtalet, de började ana...

Om du vet att du kanske kommer ligga på gränsen och eventuellt inte ta dig in, så såg jag ett kul alternativ: Skidlärargymnasiet i Malung! Det låter ju svinkul!

Just nu har vi det gött på hotellet, är faktiskt helt ok att åka på fjolårssnö!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...