lördag 1 april 2017

Att börja på alpint skidgymnasium - tips i bloggen

Nu är det nästan precis 2 år sedan jag fick reda på att jag kom in i Torsby!


Jag förstår hur det känns därute och jag tänker på alla som kanske inte har fått det beskedet man önskade...



Om ni går tillbaka i bloggen till 2015 så finns det en hel del kring tankar och funderingar kring starten och vad man bör tänka på. 


Det viktigaste först var ju att få en bostad, (jag trivs med att bo själv) sen ville jag få träningsprogram så jag visste hur jag skulle träna inför testerna. 

Första veckan i lägenheten


Bra att fixa med betalkort, swish och matkonto ( jag har Ica bankkort som jag har pengar på, men jag kan handla med det var som helst.)

Försäkringar, bredband, elabonnemang, FISlicens, träna på att laga mat...allt finns i bloggen 2015

Egen Ceasarsallad


Tänk bara på att ha realistiska förväntningar på tävlingar i början! Det är tufft att börja bland de sista och tro att man göra resultat. Ta det lugnt och gör det bästa av det bara!

Grattis klubbkompisen Rebecca Nyman Granbom som kom in i Malung på RIG, det var ett tag sedan en värmlänning gick där. Hon får sällskap av Linus Olsson från Valfjället! 

NIU är inte officiellt än, så jag väntar med grattandet. Man har väl hört lite i korridorerna....


Nu ska jag ut å köra bil!

5 min efter uppkörningen i onsdags!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...