lördag 18 november 2017

Vad har hänt sedan sist?

Jag är ju inne på tredje året nu och känner att jag skriver om läger, vardag och att nu snart kommer tävlingarna igång. Det blir lite samma, samma varje år.

Jag får fundera lite på om jag kan hitta nya saker att skriva om, skulle behöva lite input från er...

Jag har i alla fall haft uppehåll med inläggen i två veckor, men det är  kul att ni hänger kvar. Det är ett gäng inne varje dag, jätteroligt!

Jag ska försöka hitta saker jag kan "mata" bloggen med:)

Efter Österrike (kom hem på lördagen) så åkte jag upp till Torsby för att vara med på lektioner på måndagen. Sen direkt tillbaka till Karlstad på kvällen för att slänga mig på ett tåg till Stockholm och mönstring för militärtjänst.

För er som inte vet så innebär det fystester, samtal med psykolog, kapacitetstest, typ problemlösning och läkarundersöknnngar. Allt gick jättebra, men eftersom jag går i skola i 1 1/2 år till och jag dessutom inte vet hur det blir med skidåkningen efter gymnasiet, så är det frivilligt för mig att göra militärtjänst, alltså jag får höra av mig när jag vill rycka in.

Jag kom tillbaka till Torsby på onsdag, och på söndag morgon åkte hela gänget till först Idre
( söndag-måndag) för att sedan åka vidare till Funäs (tisdag-torsdag) Jag gjorde en "liten" vurpa i första åket på onsdag, så det blev en ofrivillig vila resten av lägret, nya skidorna pajade också. Jag splittade och fick ett kast och landade på ryggen. Jag är fortfarande stel och öm i ländryggen. Ryggskyddet gjorde sitt kan man säga. 

Vi kom hem i torsdags kväll och nu är jag i Karlstad.



På måndag åker vi tillbaka till Funäs för att åka vidare till Kåbdalis nästa helg. (GS)
Några åker i Kåbdalis redan denna helg och kör SL. Jag hoppar eftersom jag inte har så mycket slalom i mig än, missade ju lägret i Geilo.

Jag ser fram emot Kåbdalis eftersom jag inte har kört där tidigare. 

I början av december ska jag göra ett experiment. Återkommer om det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...