onsdag 17 oktober 2018

Juvass - vårt andra hem! Läger nr 3 avklarat och snart läger nr 4

Juvass är bra, men är det dåligt i Juvass är det riktigt dåligt! 

Och det vänder snabbt!

Det kan vara sol och när man vänder ryggen till så kan det regna, snöa och blåsa. Det är ett lotteri varje gång vi åker dit, men vi kämpar på. Senaste lägret som jag kom hemifrån i fredags hade allt. 

Först och främst så flyttade vi fram det två dagar eftersom det var skitväder. 
När vi åkte på tisdag så såg det riktigt bra ut onsdag, torsdag och fredag. Vi hade bestämt att åka hem på lördag eftersom det hade just försjutits. 

Det visade sig dock inte bli aktuellt, för då kom skitvädret tillbaka. På fredag kom vädret in och det började regna, så vi avbröt och drog hemåt. Den åkningen vi fick blev dock bra så vi var ganska nöjda på hemvägen. 



Bra väder fredag förmiddag
Dåligt väder fredag lunch

Några bilder från Raubergstulen




Bertilsson och Wallman poserar
Oklart vad Bertilsson vill med den här bilden





Och till slut en bild på mig själv

I helgen har jag och Emma hängt i Edane. Vi har slappat och pluggat mest. Och på söndag drar vi igen till...just det, till Juvass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...