söndag 2 juni 2019

Ja mina kära vänner...

Nu är det dags att knyta ihop säcken!

Gänget! Alpinist-4:orna! Teaser från Cypern!


1 1/2 vecka kvar till studenten!

Hur börjar man?

De här fyra åren har varit fantastiska! Jag har inte ångrat en enda dag! Jag har fått vänner för livet och har mognat som person på ett sätt som jag inte tror jag hade gjort om jag hade gått ett "vanligt" gymnasium i Karlstad.

Den här bloggen började jag att skriva för att ha en sorts dagbok för framtiden, men trodde inte att den skulle bli intressant för andra. Den är nu snart uppe på 52 000 besök, helt otroligt!

Mina inlägg har ju glesnat, men det beror ju främst på att jag har satsat mer på skolan än skidåkningen på slutet och därför finns det kanske inte så mycket att skriva om.

Jag kommer inte att stänga bloggen utan den kommer finnas kvar för dem som behöver lite tips och råd om hur det är att börja på alpint gymnasium och vad man ska tänka på.

Det har varit "ups and downs" men så är ju livet. Jag hade lite otur med sjukdomar under hela skoltiden och även förfrysningen nu på slutet. Lite bittert är det ändå att inte ha fått riktig utväxling jag önskat på tävling. Varenda försäsong har kantats av infektioner och luftrörsproblem, även på våren inför barmarken. Förra sommaren exempelvis hade jag ont i halsen hela sommaren, inför förförra försäsongen fick jag lunginflammation, ja så har det hållit på.

Skidåkningen har utvecklats i alla fall och den har jag också med mig resten av livet. 

Det är bara att inse att allt, verkligen allt måste klaffa om man ska få till det allra bästa i resultatväg.


Nu går livet vidare mot nya utmaningar.


Ett inlägg till kommer jag hinna med så ni får följa med till Cypern på studentresa och  på studentveckan för att sen gå i mål!

I sommar ska jag jobba som operatör på en tillverkande industri och sedan i höst ligger allt öppet. Jag har bestämt att jag inte fortsätter plugga just nu i alla fall, eftersom jag inte vet exakt vad jag vill göra. Mycket rör sig i huvudet...

Jag gillar fysiskt arbete, att vara ute, bilar, resor...eller så blir det ekonomi i slutändan.

Jag skickar med lite blandade bilder genom åren och det är självklart fritt fram att kolla gamla inlägg.
























Johanna fyllde år för 3 år sedan

Johanna fyllde år i år med:)

Plugg in i det sista

3-rätters hos oss!


Jag vill resa och åka skidor, men jag vet inte om jag gör det samtidigt, får se...

Jag flyttar nu hem till Karlstad och har det som utgångspunkt för nästa äventyr.

Jag vill tacka alla som har följt mig på bloggen,

och till er som precis är i början på gymnasietiden:

HA KUL OCH GÖR ERT BÄSTA!!!

//Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...