fredag 9 oktober 2015

Stjerneskolan

Lite fakta om alpina livet på  Stjerneskolan:

Jag går ekonomiskt program, min klass heter EK15(S), (S står för sportklass) och pluggar jag på, kan jag gå ut som Diplomerad Gymnasieekonom

Vi kollade faktiskt upp hur stor chanser är när man går på alpin inriktning, att man kan bli diplomerad. Min klassföreståndare sa, att oftast är det faktiskt idrottselever som lyckas, och som även får stipendium för bra meritvärde.

Helt otroligt tycker jag, eftersom det känns som man aldrig är i skolan...:)

Jag vänjer mig dock med att plugga på distans. man får ta tillfällena man har liksom. Vi har ju tid när vi ligger på läger, eftersom vi inte åker skidor hela dagarna. "Häng med i skolan så blir allt lättare" säger lärarna...

Jag kollade lite på klasslistorna och just nu är vi 34 alpina elever totalt. 20 killar och 14 tjejer. Alla läser sam, natur eller ekonomi. Det finns ju andra program, även praktika linjer att välja på.

Vi är totalt 22 elever i min ekonomiklass varav 13 är idrottselever (S)
4 av dem är alpinister, jag och tre killar till. 

Vi är totalt 8 alpinister i 1:an, 5 killar och 3 tjejer. 4 st läser alltså sam och 4 ekonomi.

2 från Värmland, 1 från Dalsland, 1 från Dalarna och 4 från Stockholm 


Ni som har börjat följa mig nu kan gärna gå in och läsa lite bakgrund om ni vill, alltså gamla inlägg från i våras GAMLA INLÄGG








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...