söndag 20 november 2016

Tävlingsäsongen startar

Nu är jag på väg hem från en bra vecka i Funäs.

Vi har kört ganska hårt, både med GS och SL. Underlaget och vädret har varit varierande.

Innan vi åkte anmälde jag mig till första tävlingshelgen i Geilo, men inser att det inte kommer att funka.

Vi åker ju till Funäs igen på fredag, tävlar i två GS och stannar fram till torsdag.

På fredag går bussen till Geilo och jag skulle bara skulle hinna vara med på SL lördag och söndag. Jag inser att jag inte kommer kunna ladda om samt att det är ett NRJ och då är kvoten bara 10 åkare från Sverige, och jag är inte så högt rankad i SL, så jag ligger ganska risigt till för att få starta.

Alltså avbokade jag mig och får se vad nästa tävling blir.

 Det är mycket som ska stämma för att komma iväg på en tävling:

Kan vi ta en buss? Kan någon köra? Finns det plats? Finns det boende? Får jag plats i tävlingen?

Jag skrev ju lite om det förra säsongen och planerna kommer ändras hela tiden...

Mobilen är fuktskadad och det har inte varit kameraväder, så jag bifogar en bild från Funäs fjol, strax innan start...


Hittade faktiskt några bilder när jag kom hem:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...