tisdag 8 januari 2019

Vägen tillbaka...

...kommer säkert att ta tid, men nu har jag haft lite julledighet och tagit det ganska lugnt.

Förra veckan var jag i Sunne och körde ett GS och SL pass, kändes helt ok faktiskt. Självklart är jag ringrostig men jag och Erik B tog ändå beslutet att ta en tur till Falun och Bjursås för 4 x SL i helgen som var. Lite smygtävlingspremiär...

Jag kände mig inte riktigt förberedd för att dra till Duved utan att ha tävlat på mer än 10 månader.

Det var 4 ENL-tävlingar och målet var bara att få lite tävling i kroppen utan krav på resultat.

På lördagen i Falun trasslade det en del, både en 360 i branten och problem i en hårnål, så jag hamnade i mitten nånstans i första och lyckades dra på mig en diskning i andra tävlingen.

På söndagen i Bjursås tände jag väl till lite och fick två pallplatser i alla fall. Det kändes hyfsat stabilt, nu är det väl bara att slipa lite och få plöja lite bana så får vi såg hur långt det räcker.
Det märks ändå väldigt mycket när man har varit borta från träning, hur fort man tappar...

Jag kommer att välja de tävlingar framöver som känns kul och då bara köra!

Lite bilder sen senast:



Traditioner är till för att hållas. Ångmaskin ska köras, couronne ska spelas...
Jag och Erik B i Falun

Korvgrillning i Sunne



Alm, jag och Bertilsson

Han Rainer är svår att slå på hemmaplan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...