söndag 3 januari 2016

Vilka tävlingar? Utmaningar?

När tävlingssäsongen är igång finns det en massa tävlingar att välja mellan. Det finns tävlingar i Norge och Finland, och en del går i norra Sverige.

Man får fråga runt lite och sen försöka bestämma vilka tävlingar man ska välja. Det finns liksom inga rätt eller fel där...

Jag har fått rådet av många att inte köra slut på mig på tävlingar i ettan och tvåan utan träna för att utvecklas. Innan man har fått några FIS-punkter så att startnummer blir lägre så är risken att man blir besviken för uteblivna placeringar.

Jag har valt att inte åka på de nordligaste tävlingarna, och jag vet ju självklart inte om jag har valt rätt. Det är väldigt långa resor och ger lite tid i backen, så det känns bättre att träna mer på hemmaplan.

Just nu hänger jag och några till från gymnasiet med Värmland i Sunne, jag tar ledigt i morgon (måste plugga) men sen är det på igen.

Utmaningarna i åkningen just nu är att få bort en dålig vana, att jag knäar in och på så sätt tappar kraften som ska ner i skidorna,  jag hamnar ibland på innerskidan.

Idag hade jag dock bra flyt, både på SL och GS...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...