fredag 8 april 2016

Ja, nu är det spännande...

Några som följer mig är nu på USM-final och kommer med stor sannolikhet att ganska direkt efter finalen få veta om ni kommer in på skidgymnasium eller inte. 

Jag vet själv hur det var, det gick rykten och man kände att det var osäkert ända tills man fick samtalet från tränaren. 

Jag har skrivit rätt mycket i bloggen under våren 2015, om när man väl har fått beskedet, vad man ska tänka på, vad jag funderade på m.m.

Jag har ju tidigare rekommenderat att man ställer sig i kommunal bostadskö, så det bekymret har ni kanske inte, men det hade jag och det var väldigt jobbigt! (Ändå ställde jag mig i kö i januari 2015)

Nu är det rätt mycket lägenheter ute i Torsby för tillfället, och har ni sökt hit så boka er på visning, för det är oftast förturer på lägenheter i markplan och för att få en lägenhet som man vill ha, så bocka i att ni är intresserade. Det är 5 st som blir erbjudna visning varje gång, så det är inte säkert att man får första bästa. 

Mitt råd är att även om ni känner fler som kommer att komma in, så försök bo själv, det är så gôtt att få rå sig själv ibland, även om man är som en liten familj här uppe. Vi lagar en hel del middagar tillsammans och pluggar och tränar ihop, men sen är det skönt att bara sträcka ut på sängen och kolla tv eller något annat osocialt.

Jag upplever att Aspen alltså Valbergsvägen och Alstigen samt Centrum är där de flesta trivs bäst. Jag tror inga idrottselever bor på RIA som ändå ligger 3 km från skolan. Det är tufft med alla grejer man kånkar mellan lägenhet och skola i samband med resor. Man kanske kommer hem mitt i natten och ska försöka transportera sig.  

Första dagen i lägenheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...